نشریه

نصیحت به شرکت های نوپا در مراحل اولیه

  1. از ابتدا انجام ندهید. صدها منبع، کارخانه های بزرگ، اجرای زیرساخت و مشاوره از قبل وجود دارد. با اولیت راه حلی که یافتید شروع به کار نکنید، مهم نیست چقدر آسان به نظر برسد. اگر به اندازه کافی از مسائل آگاه نباشید در باتلاقی از سری تاخیرهای بی پایان گرفتار خواهید شد. پیش از شروع، تا حد امکان با دیگر بنیانگذاران شرکت های نوپا، مشاوران و شرکت های تولیدی گفتگو کنید. انقدر یاد بگیرید تا بتوانید مواردی که نمی دانید و نیاز است دریابید را درک کنید. 
  2. فراموش نکنید هزینه دریافت هر گواهینامه گاها چندین میلیون ریال است و برخی از گواهی ها مستلزم یک سری پیش آزمایش ها و آزمایش ها هستند. اطمینان حاصل کنید با گواهی نامه های ضروری اولیه شروع کنید و از دریافت گواهی های غیرضروری پرهیز کنید. هزینه گواهی نامه های اضافی کمکی به ساخت محصول بهتر نمی کند
  3. اگر قابلیت های درونی خود را برون سپاری کرده اید، به فکر درونی کردن آنها باشید. بدنبال فرد مناسب باشید. هز زمان که توانایی مالی دارید داوطلبان را در پروژه های آزمایشی بکار بگیرید و از میان آنها بهترین ها را استخدام کنید.
  4. توجه داشته باشید که استخدام افراد ارزان نیست. شرکت های موفق همواره درحال تولید نمونه اولیه و اشکال زدایی آن هستند. فراموش نکنید در مسیر بازار محصولات خود را بپیش بینی کنید و سازید. اگر در زمان مناسب محصولات خوبی را پیش بینی و اماده نکنید، بازار به راحتی شما را کنار خواهد گذاشت.
  5. پروژه های آزمایش به شما کمک می کند کسب و کار خود را بهتر درک کنید.
  6. نیروی انسانی در هر شرکت نوپایی کلیدی است. تیم کاری عالی از یک مفهوم متوسط شگفتی می آفریند، درحالی که نیم کاری معمولی درخشان ترین ایده را نیز به شکست خواهد کشاند. مهم نیست چه مقدار ثبت اختراع کرده باشید، احتمالا جای دیگری اشخاصی مشغول ساخت ایده مشابهی باشند.  تیم کاری شما تفاوتها را رقم می زند.

البته تضمین کیفیت، توزیع، اجرا، و بسته بندی سفارشی، تیم مناسب فروش محصول و ارتباط با مشتری را نیز از یاد نبرید. 

درنهایت، قوانین ایجاد شرکت هیچ گاه منقضی نمی شوند. اگر می خواهید مدیرعامل و یا مدیر فنی خوبی باشید می بایست کتب و مقالات موثری را مطالعه کرده، پیاده سازی کنید، ببینید کدام ایده در شرکت نوپای شما کار می کند، بیشتر بخوانید، از یک مدیر اجرایی یاد بگیرید، از هر شخصی که ملاقات می کنید تا می توانید سوال بپرسید و بیشتر شنونده باشید تا گوینده. تنها کسی که همواره طرز فکر جدیدی ارائه می دهند می توانند شرکت های فوق العاده خوبی ایجاد کنند.

همیشه به یاد داشته باشید شما سازنده سازمان و یا حتی محصول خود نیستید، بلکه به افرادی که استخدام می کنید بستگی دارد. مدل مخترع مجرد هیچ گاه کارساز نبوده است. بنابراین بر تکمیل روند استخدام  خود تمرکز کنید و زمان خود را صرف ایجاد فرهنگ خود کنید. پس آنچه اهمیت دارد را انجام دهید و سایر موارد را نادیده یگیرید.

تیم کاری شما چگونه به خلق آینده ما کمک خواهد کرد؟ 

مطالب مرتبط