نشریه

با هدف افزایش سهم اشتغال قشموندان صورت گرفت؛

 

 *برگزاری دوره توانمندسازی نیروهای متخصص صنایع نفتی قشم*

نخستین دوره از دوره‌های توانمندسازی نیروهای متخصص باهدف افزایش سهم اشتغال قشموندان در صنایع نفت و انرژی جزیره، با همکاری شرکت اُیکو و مرکز بین‌المللی رشد قشم در محل سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد.

در راستای تفاهم‌نامه منعقدشده بین مرکز بین‌المللی رشد قشم و شرکت ایکو به‌منظور آموزش نیروهای انسانی متخصص در حوزه نفت و انرژی نخستین دوره از دوره‌های آموزشی جهت ارتقا دانش مهارتی و افزایش سهم اشتغال قشموندان در مشاغل تخصصی پروژه‌های نفتی برگزار شد. 

این دوره‌ها با آموزش مهارت‌های لازم در 7 سرفصل شامل؛ نظام‌مندسازی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات، آشنایی با مدیریت نگهداشت، آنالیز علل ریشه‌ای، نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان، آشنایی با مبانی راه پیش از راه‌اندازی و راه‌اندازی پروژه‌های صنایع انرژی، آشنایی با مبانی انتقال تکنولوژی و آشنایی با مبانی مدیریت دانش و فرآیندهای آن، توان تخصصی سرمایه‌های انسانی جزیره را افزایش می‌دهد.

نخستین دوره که با استقبال بسیار خوب جوانان، دانشجویان و کارمندان شرکت‌های نفتی برگزار شد فرصتی برای استخدام و همکاری در شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره می‌تواند باشد.

قرار است این دوره‌ها در چندین سرفصل به‌صورت مداوم برگزار شود  و در پایان، به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر از سوی شرکت ایکو ارائه می‌شود.

شایان‌ذکر است، شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت(اُیکو) از بدو تأسیس، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت در رفع دغدغه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی، ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال نیروهای بومی و برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی ساکنان جوامع پیرامون پروژه‌ها را در مدنظر داشته است و برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای متخصص نیز یکی از مهم‌ترین رویکردهای این شرکت است.

 

 

مطالب مرتبط